شرح وظایف اداره روابط عمومی
۱- ارتباط و همکاری مستمر با رسانههای جمعی اعم از (صدا و سیما، خبرگزاری ها، روزنامههای کثیرالانتشار و نشریات تخصصی کشاورزی و دامپروری، سایتهای خبری و...) به منظور انعکاس دستاوردها، توانمندی ها و برنامههای وزارت جهاد کشاورزی
۲- مدیریت و برنامهریزی برای توسعه ارتباطات الکترونیکی از طریق پایگاه اطلاعرسانی (سایت) و بهنگام کردن رویدادهای بخش کشاورزی ..
۳- ساماندهی و توسعه سیستم جمع آوری اطلاعات و اخبار مربوط به واحدهای مختلف زیر مجموعه ( توسعه بانک اطلاعات رسانهای)
۴- پوشش خبری و تصویری مراسم مختلف نظیر همایشها، سفرهای مسئولین و مراسم افتتاح طرحهای و پروژهها و.. با دعوت از نمایندگان رسانههای جمعی و یا اعزام کارشناسان خبر.
۵- پاسخگویی به کلیه انتقادات مطروحه در رسانههای جمعی ( صدا وسیما، مطبوعات ونشریات تخصصی و خبرگزاری ها وسایتها)
۶- هماهنگی برای شرکت مدیران و کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان تهران در برنامه ها و میزگردهای رادیو و تلویزیونی و مطبوعاتی .
۷- بررسی مشکلات، مسائل و چالشهای موجود در مخاطبان بخش کشاورزی
۸- تهیه وتدوین طرحهای مطالعاتی مرتبط با افکار عمومی
۹- انجام پژوهش های کاربردی در جهت یافتن راهکارهای جلوگیری از بحران های ناخواسته بخش کشاورزی
10- سیاست گذاری و هدایت کلیه فعالیت های رسانه ای، تبلیغاتی مرتبط با روابط عمومی های جهادکشاورزی شهرستان های استان تهران
۱۱- ارتباط با مراکز علمی و پژوهشی در جهت ارتقا سطح تحقیقات علمی روابط عمومی
12- انجام مطالعات تحلیل محتوای مطبوعات و رسانه ها درجهت بررسی مشکلات نظام اطلاع رسانی موجود در بخش کشاورزی در سطوح مختلف و مقاطع زمانی متفاوت
13- شناسایی و سازماندهی و همکاری در برگزاری جشنواره های استانی بخش کشاورزی
14- فضاهای عمومی و پوشش تبلیغی ساختمان های جهاد کشاورزی استان و شهرستان ها و دستگاه های تابعه
15- برگزاری برنامه های بازدیدی از طرح ها و پروژهای شاخص برای اصحاب رسانه ، دانشجویان و...
16- هماهنگی و اجرای نمایشگاه های تخصصی بخش کشاورزی و شرکت در نمایشگاه های مرتبط
17- اجرای امور اطلاع رسانی درقالب بنر و پوستر
18- مستند سازی فعالیت ها ودستاوردهای بخش کشاورزی درقالب فیلم ،عکس و....
19- اطلاع رسانی فعالیت های اجرایی بخش کشاورزی استان در قالب خبر
20- عضویت و شرکت در جلسه های مهم سازمان به منظور آگاهی از سیاست ها و خط مشی ها و برنامه ها
21-انجام تمهیدات لازم برای تعامل بین زیر بخش های سازمان با جامعه کشاورزی(کشاورزان، دانشگاهیان، صاحبان نشریات و رسانه های استانی و محلی، سازمان های غیردولتی)
22-تهیه بریده جراید و بولتن خبری به صورت ماهانه