1- آیا برای خرید تراکتور به دهیاری وام پرداخت می شود ؟
به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در بخش کشاورزی فعالیت دارند در صورتی که واجد شرایط باشند وام خرید تراکتور تعلق می گیرد شرایط و ضوابط خرید تراکتور به مدیریت های جهاد کشاورزی اعلام شده است.
2- برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور و کمباین و ادوات کشاورزی باید به کجا مراجعه کنیم ؟
مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان – واحد مکانیزاسیون
3- شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات تراکتور و کمباین چیست ؟
داشتن اراضی زراعی و یا باغی به میزان لازم برای کشاورزان ، داشتن گواهینامه برای رانندگان حرفه ای ، دارا بودن حداقل تعداد 50رأس دام برای دامداریها، دارا بودن پروانه تأسیس معتبر در زمینه مکانیزاسیون کشاورزی برای واحدهای مکانیزاسیون کشاورزی و سایر شرکتهای واجد شرایط
4- برای دریافت سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی ... باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نماییم؟
با ورود به سامانه tejaratasan.ir توسط کامپیوترهای شخصی و یا مراجعه به دفاتر خدمات اینترنتی با ثبت نام در سامانه و درخواست فرآورده های نفتی دفترچه مالکیت تراکتور و یا کمباین را در زمان ثبت نام اسکن مینمایند.
5- برای راه اندازی تشکل های مکانیزاسیون باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نمائیم ؟
مراحل انجام کار:
- استعلام شرکت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درخصوص نیاز منطقه به تاسیس واحد و احراز صلاحیت متقاضی.
- در صورت تائید مدیریت شهرستان شرکت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی نسبت به موارد ذیل اقدام می نماید:
- بازدید از زمین محل اجرای طرح بمنظور مناسب بودن آن از نظر موقعیت، محصور بودن، مساحت جهت نگهداری ماشین آلات و ادوات پیش بینی شده و دارا بودن سند شش دانگ.
- اخذ کلیه مدارک مورد نیاز ذیل از متقاضی.
- بررسی کلیه مدارک شرکت و اعضائ و مطابقت با اصل آن.
- حتماً یکی از اعضای شرکت فارغ التحصیل کشاورزی با اولویت رشته ماشینهای کشاورزی یا مکانیزاسیون باشد.کارشناس الزاماً میبایست سهامدار و عضو هیات مدیره باشند.
- تهیه طرح توجیهی فنی، اقتصادی و اجتماعی متناسب با شرایط منطقه و بر اساس فرمت موجود در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها
- ارسال کلیه مدارک متقاضی به سازمان
مدارک مورد نیاز:
1- فتوکپی اساسنامه و آگهی تاسیس ( لازم است در برگ آگهی تاسیس در قسمت موضوع شرکت ، فعالیت مرتبط با مکانیزاسیون کشاورزی قید گردیده باشد
2- فتوکپی شناسنامه ( صفحه اول ) ، کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی (کلیه اعضاء)
3- طرح توجیهی فنی و اقتصادی.
4- فتوکپی سند محل اجرای طرح که بنام شرکت میباشد.
5- تائیدیه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص بلامانع بودن تاسیس واحد
6- برای دریافت تسهیلات سرمایه د رگردش واحد های ساخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی باید چه مراحلی را طی نمائیم ؟
1- عضویت در انجمن سازندگان ادوات و ماشین های کشاورزی
2- محصول یا محصولات تولیدی مورد نیاز بخش باشد
3- تائیدیه کیفیت ساخت از مراجع ذیصلاح داشته باشد
4- تسلیم درخواست به انجمن سازندگان
5- معرفی متقاضی به بانک توسط سازمان جهاد کشاورزی پس از تخصیص اعتبار مربوطه
7- مراحل دریافت گواهینامه تراکتور چیست؟
1-مراجعه متقاضی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و ارائه درخواست
2-شرکت در دوره سرویس و نگهداری تراکتور و اخذ گواهی مربوطه
3-معرفی متقاضی از طریق مدیریت جهاد کشاورزی به راهنمایی و رانندگی منطقه جهت آزمون و اخذ گواهینامه ویژه تراکتور