1-      آیا برای خرید تراکتور به دهیاری وام پرداخت می شود ؟

به کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که در بخش کشاورزی فعالیت دارند در صورتی که واجد شرایط باشند وام خرید تراکتور تعلق می گیرد شرایط و ضوابط خرید تراکتور به مدیریت های جهاد کشاورزی اعلام شده است.

2-      برای دریافت تسهیلات خرید تراکتور و کمباین و ادوات کشاورزی باید به کجا مراجعه کنیم ؟

مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان  واحد مکانیزاسیون

3-      شرایط و ضوابط دریافت تسهیلات تراکتور و کمباین چیست ؟

        داشتن اراضی زراعی و یا باغی به میزان لازم برای کشاورزان ، داشتن گواهینامه برای رانندگان حرفه ای ، دارا بودن حداقل تعداد 50رأس دام برای دامداریها، دارا بودن پروانه  تأسیس معتبر در زمینه مکانیزاسیون  کشاورزی برای واحدهای مکانیزاسیون کشاورزی و سایر شرکتهای واجد شرایط

 

4-     برای دریافت سوخت مورد نیاز ماشین آلات کشاورزی ... باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نماییم؟

 

با  ورود به سامانه tejaratasan.ir توسط کامپیوترهای شخصی و یا مراجعه به دفاتر خدمات اینترنتی با ثبت نام در سامانه و درخواست فرآورده های نفتی دفترچه مالکیت تراکتور و یا کمباین را در زمان ثبت نام اسکن می­نمایند.

 

5-     برای راه اندازی تشکل های مکانیزاسیون باید به کجا مراجعه و چه مراحلی را باید طی نمائیم ؟

        مراحل انجام کار:

 استعلام شرکت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی از مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان درخصوص نیاز منطقه به تاسیس واحد و احراز صلاحیت متقاضی.

- در صورت تائید مدیریت شهرستان شرکت خدمات مشاوره ای و فنی مهندسی نسبت به موارد ذیل اقدام می نماید:

- بازدید از زمین محل اجرای طرح بمنظور مناسب بودن آن از نظر موقعیت، محصور بودن، مساحت جهت نگهداری ماشین آلات و ادوات پیش بینی شده و دارا بودن سند شش دانگ.

- اخذ کلیه مدارک مورد نیاز ذیل از متقاضی.

- بررسی کلیه مدارک شرکت و اعضائ و مطابقت با اصل آن.

-  حتماً یکی از اعضای شرکت فارغ التحصیل کشاورزی با اولویت رشته ماشینهای کشاورزی یا مکانیزاسیون باشد.کارشناس الزاماً می­بایست سهامدار و عضو هیات مدیره باشند.

- تهیه طرح توجیهی فنی، اقتصادی و اجتماعی متناسب با شرایط منطقه و بر اساس فرمت موجود در مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان ها

- ارسال کلیه مدارک متقاضی به سازمان

مدارک مورد نیاز:

1-      فتوکپی اساسنامه و آگهی تاسیس ( لازم است در برگ آگهی تاسیس در قسمت موضوع شرکت ، فعالیت مرتبط با مکانیزاسیون کشاورزی قید گردیده باشد

2-       فتوکپی شناسنامه ( صفحه اول ) ، کارت پایان خدمت و مدرک تحصیلی (کلیه اعضاء)

3-      طرح توجیهی فنی و اقتصادی.

4-      فتوکپی سند محل اجرای طرح که بنام شرکت می­باشد.

5-      تائیدیه مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان در خصوص بلامانع بودن تاسیس واحد

 
 

6-      برای دریافت تسهیلات سرمایه د رگردش واحد های ساخت ادوات و ماشین آلات کشاورزی باید چه مراحلی را طی نمائیم ؟

 

1-      عضویت در انجمن سازندگان ادوات و ماشین های کشاورزی

2-      محصول یا محصولات تولیدی مورد نیاز بخش باشد

3-      تائیدیه کیفیت ساخت از مراجع ذیصلاح داشته باشد

4-      تسلیم درخواست به انجمن سازندگان

5-      معرفی متقاضی به بانک توسط سازمان جهاد کشاورزی پس از تخصیص اعتبار مربوطه

 

7- مراحل دریافت گواهینامه تراکتور چیست؟

1-مراجعه متقاضی به مدیریت جهادکشاورزی شهرستان و ارائه درخواست 

 

2-شرکت در دوره سرویس و نگهداری تراکتور و اخذ گواهی مربوطه

3-معرفی متقاضی از طریق مدیریت جهاد کشاورزی به راهنمایی و رانندگی منطقه جهت آزمون و اخذ گواهینامه ویژه تراکتور

 

عبارت خود را درج و جهت جستجو "Enter" را بفشارید
تنظیمات قالب