شرح وظایف مدیریت امورمالی و ذیحساب سازمان :
v اعمال نظارت مالی و انطباق دریافت ها و پرداخت ها با قوانین و مقررات جاری کشور
v نگهداری و تنظیم حسابها مطابق قوانین و مقررات و ضوابط مربوطه و ارسال آن به مراجع ذیربط
v تهیه و تنظیم گزارش تفریغ بودجه در پایان هر سال و ارسال آن به مراجع ذیربط
v نگهداری حساب اعتبارات بر اساس قوانین بودجه سالیانه کشور
v حفظ و نگهداری اسناد و دفاتر مالی مطابق ضوابط دیوان محاسبات کشور
v نگهداری حساب اموال دولتی و نظارت بر حساب اموال مذکور و همچنین نظار بر انبارها
v نگهداری حساب درآمدها و تهیه و تنظیم گزارشات مربوط به تفکیک منابع درآمدی
v تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجاز به منظور اختصاص تمام و یا قسمتی از اعتبار مصوب برای هزینه معین
v دراختیار قرار دادن تنخواه گردان پرداخت به عاملین و مسئولین امورمالی شهرستان ها با تائید مقامات مجاز برای برخی از هزینه ها و پیگیری های لازم جهت واریز آن
v تهیه و تنظیم و پرداخت لیست حقوق و مزایای کارکنان شاغل ، بازنشسته و موظفین
v معرفی عاملین و مسئولین امورمالی و امناء اموال و نظارت بر عملکرد آنان
v افتتاح حسابهای مورد لزوم جهت انجام امور دریافت و پرداخت سازمان و حسب مورد انسداد حسابهای غیر ضروری با مجوز سازمان اقتصادی و دارایی
v همکاری با معاونت برنامه ریزی و امور اقتصادی به منظور بودجه سالیانه سازمان
v نظارت و نگهداری و حفظ سوابق و اسناد مالی و پیگیری جهت امحاء اسناد در موعد مقرر طبق قانون دیوان محاسبات کشور
v همکاری و پیگیری در زمینه دوره ها و برنامه های آموزشی و افزایش اطلاعات فنی و تخصصی کارکنان و عاملین ذیحساب و کارپردازان و امناء اموال
v شرکت در جلسات کمیسیون های مناقصه و مزایده و سایر جلسات جهت تصمیم گیری و اظهارنظر به مدارک و اسناد مناقصه و تنظیم صورتجلسات مربوطه
v تخصیص اسناد خزانه اسلامی بابت مطالبات پیمانکاران و مشاوران دستگاه
الف ) شرح وظایف اداره اعتبارات ، دریافت و پرداخت
v صدور درخواست وجه اعتبارات هزینه ای و سرمایه ای عهده خزانه معین استان
v پیگیری درخواست وجه های صادره تا مرحله دریافت اعتبار
v صدور اسناد حسابداری اعتبار مصوب تخصیص اعتبار ، درآمد ها و اصلاحیه موافقتنامه ها
v نگهداری حساب اعتبارات بر حسب برنامه ها و طرح ها و تهیه گزارشات لازم
v تامین اعتبار حواله های صادره از سوی مقامات مجازبراساس لیست های توزیعی وثبت هزینه های انجام شده
v انطباق عملیات ثبت شده در سیستم اعتبارات با سیستم حسابداری و رفع مغایرت احتمالی
v تهیه گزارشات مربوط به اعتبارات و ارسال آن جهت بهره برداری ریاست محترم و معاونین سازمان و مجریان طرحها و عاملین مسئول امور مالی و سایر مراجع ذیربط حسب مورد
v ارسال اعتبارات به شهرستانها همراه با مکاتبات مربوطه
v اخذ صورتحساب بانکی ردیف های درآمدی و اخذ تاییدیه از خزانه
v صدور اسناد حسابداری وصول درآمد ها و واریز آن به حساب خزانه
v پاسخگوئی به مکاتبات سازمانهای تابعه و شهرستانها و سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت
v صدور اسناد پرداخت های قطعی و غیر قطعی
v دریافت دسته چک از بانک و صدور چک
v پیگیری امور بانکی
v پیگیری امور خزانه استان و اداره کل امور مالیاتی
v صدور اسناد حسابداری حقوق و تنظیم فرم 1/5 سازمان بازنشستگی
v صدور سند حسابداری هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال
v صدور سند حسابداری حقوق بازنشستگان و موظفین
v پیگیری جهت تسویه حساب ، حسابهای سنواتی ( علی الحساب ، پیش پرداخت و ... )
v پیگیری جهت استرداد سپرده حسن انجام کار جهت پرداخت به پیمانکاران
v ثبت و نگهداری کلیه تضمینات
ب ) شرح وظایف اداره رسیدگی به اسناد و دفتر داری
v بررسی اسناد هزینه های ارسالی از طریق عاملین و مسئول امور مالی و انطباق آنها با قوانین و مقررات و ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت و برنامه و بودجه
v اعلام نظر درخصوص پیش نویس قراردادها مطابق قوانین و مقررات مالی
v صدورسندحسابداری تنخواه گردان های واریزی و اسناد هزینه سنوات قبل عاملین
v بررسی و رسیدگی کلیه اسناد حسابداری و انطباق آن با قوانین، مقررات ، بخشنامه ها ، دستورالعمل ها ضوابط اجرائی قانون بودجه و موافقت نامه های مبادله شده با سازمان مدیریت وب رنامهر یزی کشور
v رسیدگی به صدور وضعیت پیمانکاران و مشاورین طبق بخشنامه های سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور مفاد قرارداد مربوطه
v بررسی لیست حقوق و مزایای ماهیانه از حیث احکام ، صحت کسورات محاسبه شده و مزایایا پرداخت شده مطابق قوانین و مقررات و دستورالعمل ها
v بررسی لیست حقوق ماهیانه بازنشستگان و موظفین از حیث کسورات محاسبه شده و حقوق پرداختنی طبق حکم
v پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط بخصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی
v کنترل بررسی تسویه حسابهای سنوات قبل از قبیل علی الحساب ها و پیش پرداختها
v پاسخگویی به استعلام های واحدها و سازمانهای مرتبط( به خصوص تامین اجتماعی و سازمان اقتصاد و دارائی)
v پیگیری رفع واخواهی احتمالی صورتحساب ها تا ثبت آن در گزارش تفریغ بودجه کل کشور
v مقابله حساب و تطبیق مانده ها با شرکتها و سازمانها و سایر اشخاص حقوقی
v اعمال کنترل های داخلی و بررسی صحت مانده حسابها
v پیگیری قراردادهای راکد و تعیین تکلیف قراردادها و مانده احتمالی
v جمع آوری اسناد حسابداری پس از تکمیل امضاءهای مجاز و تحویل به بایگانی
v سایر موارد ارجاعی از طرف مدیریت
شرح وظایف اداره حقوق و دستمزد و شاغلین و بازنشستگان
v ورود اطلاعات مربوط به کسورات ماهیانه و حقوق و مزایای شاغلین و اعمال تغییرات بعدی
v تنظیم لیست حقوق و مزایا و کسورات ماهیانه پس از اعمال کنترل های لازم و صدور فیش حقوقی
v تنظیم لیست پرداخت های موردی از قبیل پاداش و عیدی و…
v بررسی احکام و صدور سند حسابداری هزینه های فوت ، ازدواج ، پاداش پایان خدمت بازنشستگان و نقل و انتقال
v رسیدگی احکام صادره توسط اداره کل امور اداری و تطبیق آن با قوانین و مقررات
v تهیه مستندات و بخشنامه های مربوط به حقوق و مزایا ، کسورات حقوق و بازنشستگان
v ورود احکام و برقراری حقوق و عائله مندی و کسورات
v تنظیم لیست حقوق و شاغلین بازنشستگان و موظفین و صدور فیش حقوقی
v صدور سند حسابداری حقوق شاغلین و بازنشستگان و موظفین
v تنظیم لیست کسورات حقوق ماهیانه شاغلین و بازنشستگان و موظفین
v تنظیم لیست عیدی پایان سال شاغلین و بازنشستگان و موظفین و سایر پرداختهای موردی
v درخواست استرداد کسور مازاد بر رسی سال از سازمان بازنشستگی و تهیه فرم های مربوطه
v سایر موارد ارجاعی توسط مدیریت
ج ) شرح وظایف امین اموال
v مسئولیت حفظ و نگهداری اموال و کالاهائی که در ابوابجمعی او قرار دارد
v مسئولیت حفظ و نگهداری اوراقی که در حکم وجه نقد است
v تنظیم صورتحساب ها و دفاتر اموالی
v تحویل و تحول اموال تحت ابوابجمعی
v تنظیم فر مهای اموالی و ارسال آن به مراجع مربوطه
v کنترل اموال موجود در واحد به طور دوره ای
v ارائه پیشنهاد و در مورد اموال فرسوده که باید از گردش خارج شود
v دریافت اموال جدید و توزیع آن بین واحدهای تحت ابوابجمعی و ثبت و نگهداری و حسابها آنها
v مراقبت در حفاظت فیزیکی اموال و عندالزوم تهیه گزارش های لازم برای رئیس واحد مربوطه
v نگهداری حساب اموال غیرمنقول و همچنین سوابق مربوط به آنها و ارائه سند مالکیت برای ارسال به مراجع ذیربط